عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 12 آذر 1397
بازدید : 412
نویسنده : elhamsaadati

 

باربیکیو اجري / باربيكيو چيست / قيمت باربيكيو / طراحي و ساخت باربيكيو

باربيكيو چيست ؟ به طور كلي باربيكيو ( BBQ ، Brbecue ، Barbeque يا Bar-B-Q ) از روش هاي پخت است كه از قرار دارن مواد غذايي ( عمدتا گوشت بر روي حرارت يا آتش ) معمولا در فضاي باز ايجاد مي شود .

در روش باربيكيو از زغال ، چوب ، اجاق گاز برقي و گازي به عنوان منبع تامين حرارت استفاده مي شود .

باربيكيو در لغت به چه معناست ؟

باربيكيو كلمه اي انگليسي برگرفته از كلمه ي اسپانيايي باربكوئا است . به نوعي داربست يا هيزم كه مهاجران مكزيك و كاليفرنيا ، گوشت ، مرغ و ماهي را روي آن كباب مي كردند ، باربيكيو گفته مي شود . باربيكيو در زبان انگليسي داراي دو معناي مختلف در قالب اسم و فعل مي باشد كه در ادامه به آن ها مي پردازيم .

معناي باربيكيو در قالب اسم

وعده اي غذايي كه در آن گوشت ، مرغ ، ماهي و سايرغذاها در داخل يك قفسه بر روي آتش يا يك وسيله خاص پخته مي شود .

معناي باربيكيو در قالب فعل

پختن مواد غذايي و به سيخ كشيدن آنها و پختنشان روي زغال داغ يا ميله هاي برقي را باربيكيو يا كباب كردن سيخي مي نامند .

باربيكيو

كباب كردن يك روش پخت و پز و يك سبك غذاست . باربيكيو مجموعه اي است كه در آن ، اين سبك غذا پخته و سرو مي شود .

پختن غذا بر روي آتش حاصل از سوخت چوب ، از زمان انسان هاي اوليه وجود داشت ؛ به طوري كه بشر حيوانات شكاري خود را بر روي آتش كباب و به عنوان غذا استفاده مي كرد .

معمولا براي كباب پختن در خارج منزل ، گوشت را روي چوب يا زغال مي پزند .

تكنيك هاي باربيكيو شامل بخار كردن، كباب كردن ، پختن و چاشني كردن تكنيك اصلي پخت و پز با استفاده از بخار در دماهاي پايين و مدت زمان طولاني است .

امروزه بسياري از افراد به هنگام تفريح و دورهمي هاي خانوادگي و دوستانه ، با اين روش غذا طبخ مي كنند . حال ممكن است اين دورهمي در فضا ي خانه ( آشپزخانه ، بالكن ، تراس ، حياط و حياط خلوت ) يا بيرون از خانه باشد كه بسته به محيط آن از كباب پزها و باربيكيو هاي مختتلف استفاده مي شود .

همانطور كه ذكر شد ، باربيكيو (كباب پز) انواع مختلفي دارد كه كباب پز زغالي ، گازي ، برقي ، ايستاده ، روميزي ، سنگي و ديواري اين انواع را شامل مي شوند . در ادامه مطلب به بررسي و مطالعه ويژگي هاي اين انواع ، مزايا و معايب و محيط استفاده از آنها مي پردازيم .

كباب پز زغالي

اين نوع كباب پز در مكان هاي تفريحي و مكان هايي كه گاز يا برق در دسترس نيستند ، استفاده مي شود . البته برخي افراد كه علاقه مند به كباب با طعم دودي هستند ، از اين كباب پز در خانه هاي خود نيز استفاده مي كنند .

مزايا و معايب

مزايا

از مزاياي اين كباب پز مي توان به ارزان بودن آن اشاره كرد . اين نوع كباب پز در مقايسه با انواع ديگر قيمت مناسب تري دارد .

معايب

روشن و خاموش كردن كباب پزهاي زغالي وقت گير است .

از آنجا كه اين كباب پز ها دود زيادي توليد مي كنند ، باعث آلودگي هوا مي شوند .

تميز كردن آن ها و محيط اطرافشان دشوار است .

كباب پز گازي

همانطور كه از نامشان پيداست ، از كباب پزهاي گازي معمولا در منازل ، خانه ها و مكان هايي استفاده مي شود كه گاز در دسترس است . اين نوع كباب پز داراي انواع مختلف است . براي مثال كباب پز گازي ايستاده را مي توان نام برد .

مزايا و معايب

مزايا

روشن و خاموش كردن اين كباب پز در مقايسه با كباب پز زغالي بسيار آسان است و زمان گير نيست .

اين دستگاه ها به سرعت داغ و به سرعت سرد مي شوند .

آلودگي و دود چنداني ندارند ، بنابرين فضا را آلوده نمي كند و به راحتي مي توان آن را تميز كرد .

از مزيت هاي ديگر اين كباب پز مي توان به قابليت تنظيم درجه حرارت آن اشاره كرد .

معايب

در محيط هايي كه گاز در دسترس نباشد ، نمي توان از آن ها استفاده كرد .

اين باربيكيو ها به خوبي باربيكيوهاي زغالي حرارت را پخش نمي كنند ؛ بنابرين كيفيت كباب هاي پخته شده در اين باربيكيو ، به خوبي باربيكيو زغالي نيست .

كباب پز برقي:

معمولا در رستوران ها ، باغ ها ، سفره خانه ها و ... از اين نوع كباب پز ها استفاده مي شود . همانطور كه از نامشان پيداست ، اين كباب پز ها با اتصال به برق كار مي كنند .

مزايا

روشن و خاموش شدن آسان ، تميز شدن سريع و عدم آلودگي از مزاياي اين باربيكيو ها مي باشند .

معايب

معايب اين دستگاه ها همانند باربيكيو هاي گازي مي باشد ؛

اين كباب پز ها طعم دودي نمي دهند .

گران هستند

در مكان كه برق در دسترس نيست نمي توان از آن ها استفاده كرد .

كباب پز ايستاده

كباب پز هاي ايستاده زيرمجموعه باربيكيوهاي برقي و گازي هستند و در منازل ، رستوران ها ، باغ ها ، تالار ها و ... كاربرد بسياري دارند .

مزايا

ايستاده بودن اين كباب پز ها ، باعث مي شود كه آب گوشت هايي كه در طبقات بالا قرار دارند ، بر روي گوشت هاي طبقه پايين بريزد و آنها را نرم تر كند ، جاي كمتري را مزاياي كباب پز هاي برقي و گازي ، مزاياي اين كباب پز ها را نيز شامل مي شود .

معايب

مي توان معايب كباب پز هاي برقي و گازي را در اين دسته از كباب پز ها نيز نام برد .

كباب پز هاي ديواري:

همانطور كه از نامشان پيداست ، اين كباب پزها متصل به ديوار هستند . جاي كمتري را اشغال مي كنند و قيمت بالاتري دارند .

كباب پز هاي روميزي:

در آشپزخانه ها از آنها بسيار استفاده مي شود . اين كباب پز ها تقريبا عملكردي همانند فر دارند .

كباب پز هاي سنگي

بيشتر جنبه دكوري دارند . در رستوران ها ، سفره خانه ها و تالار ها از اين باربيكيو ها بيشتر استفاده مي شود .

با توجه به توضيحات داده شده ، خريد باربيكيو و قيمت باربيكيو بايد با توجه به بودجه ، سليقه و مكاني كه در آن مورد استفاده قرار مي گيرد ، انجام شود .

منبع : arianafire.com/



:: برچسب‌ها: باربیکیو , باربیکیو آجری , قیمت باربیکیو , طرز ساخت باربیکیو , طرز ساخت باربیکیو آجری ,
تاریخ : دو شنبه 12 آذر 1397
بازدید : 164
نویسنده : elhamsaadati

نتایج تحقیقات اخیر نشان داده است که نقشه برداری دوجانبه بر روی ساختارهای فلزی بر روی تقاضای انباشته شده به زودی یک واقعیت خواهد بود به لطف یک «پوست هوشمند» طراحی شده که فقط جزئی از عرض موی انسان است. با استفاده از خواص منحصر به فرد نانولوله های کربنی تک محور، یک فیلم دو لایه ای که بر روی سطوح پل ها، خطوط لوله و هواپیما، از جمله دیگر، می تواند برای کشف نقاط ضعف در نزدیکی زمان واقعی اسکن شود. به عنوان یک جایزه، تکنولوژی به سختی قابل مشاهده است حتی در یک سطح شفاف، و آن را بسیار بیشتر انعطاف پذیر به عنوان یک برنامه.

حوادث ناشی از استرس، همراه با سایش و پارگی معمولی، می تواند ساختارها و ماشین آلات را تغییر دهد، که بر ایمنی و کارایی آنها تأثیر می گذارد. فشار مکانیکی روی سطوح ساختاری اطلاعاتی در مورد وضعیت مواد مانند محل آسیب و شدت اطلاعات ارائه می دهد. سنسورهای معمولی موجود تنها قادر به اندازه گیری فشار در یک نقطه در امتداد یک محور هستند، اما با تکنولوژی پوست هوشمند، تشخیص فشار در هر جهت یا مکان امکان پذیر است.

چطور تکنولوژی "SMART SKIN" استفاده می شود
در سال 2002، محققان کشف کردند که نانولوله های کربنی تک دیواره فلورسنت، به عنوان مثال، هنگامی که توسط یک منبع نور تحریک می شود، به آرامی درخشش می یابد. بعدها، فلورسانس بیشتر در معرض تغییر رنگ در هنگام کشش یافت. این ویژگی نوری پس از آن در زمینه سازه های فلزی که تحت فشار قرار گرفته اند در نظر گرفته شده است، به ویژه برای استفاده از این ویژگی به عنوان یک ابزار تشخیصی. محققان برای استفاده از این داده های فلورسنت، پوست های هوشمند را به یک سطح تست اعمال کردند، این ناحیه را با یک اسکنر لیزری کوچک آشکار کردند، و انتشار های رنگی نانولوله ای را با یک اسپکترومتر مادون قرمز گرفت. در نهایت، نقشه های دو بعدی از سویه انباشته با نتایج حاصل شد.


تکنولوژی پوست هوشمند می تواند برای نظارت بر یکپارچگی ساختاری در موتورهای تجاری جت استفاده شود. | اعتبار: CC0 از طریق Pixabay، کاربر: blickpixel

 
محققان اصلی، پروفسور ساتیس نگارجیا و بروس وایزمن دانشگاه برنج در تگزاس، دو مقاله علمی را برای توضیح روش های مورد استفاده برای دستیابی به این تکنولوژی و نتایج کاربردی اثبات اصل آن منتشر کرده اند. همانطور که در مقالات توضیح داده شد، میله های آلومینیومی با سوراخ یا سوراخ در مناطق تنش بالقوه با روش لیزر برای نشان دادن پتانسیل کامل اختراع خود مورد آزمایش قرار گرفتند. نقاط اندازه گیری شده در فاصله ی یک میلیمتر قرار داشتند، اما محققان اظهار داشتند که این امتیازات می توانند برای اندازه گیری دقیق تر 20 بار نزدیک تر شوند. سنسورهای فشار استاندارد دارای نقاط چندین میلیمتر فاصله هستند.

نانو لوله های کربن چیست؟
نانولوله های کربنی (CNTs) مولکول های کربنی هستند که از لحاظ ساختاری به سیلندر تغییر کرده اند، یا به جای آن، ورق های اتمی کربن ساخته شده اند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد CNT ها می توانند از طریق فرایندهای طبیعی مانند وقایع آتشفشانی ایجاد شوند. با این حال، برای واقعی بودن ویژگی های منحصر به فرد خود، تولید در محیط آزمایشگاهی بسیار کارآمدتر است.

برای تولید می توان از روش های مختلفی استفاده کرد، اما روش به طور گسترده ای برای سنتز CNT ها، رسوب بخار شیمیایی (CVD) است. این فرایند ترکیبی از فلز کاتالیزوری با گاز حاوی کربن است که تا حدود 1400 درجه فارنهایت گرم می شود و مولکول های کربنی را برای جمع آوری و رشد به نانولوله ها به ارمغان می آورد. شکل ظاهری شبیه یک چمن جنگل یا چمن است، هر تنه یا تیغه به طور متوسط ​​43 نانومتر قطر است. طول به متغیرهایی نظیر مقدار زمان صرف شده در محیط گرمایی بستگی دارد.


یک تصویر هنری از یک نانولوله کربنی. | اعتبار: AJC1 از طریق فلیکر، CC BY-SA 2.0
علاوه بر تجزیه و تحلیل سطح، نانولوله های کربنی در بسیاری از عرصه های تحقیقاتی و تجارتی ارزشمندند و لومنسانس آنها تنها یکی از خواص بسیاری است که می تواند تکنولوژی های دیگر را بهبود بخشد و امکان پذیر سازد. استحکام کششی مکانیکی آن 400 برابر فولاد است، درحالیکه تنها یک ششم آن را تراکم می دهد و باعث می شود که بسیار سبک وزن باشد. CNT ها دارای خواص الکتریکی و حرارتی بسیار رسانایی هستند، بسیار مقاوم در برابر خوردگی هستند و می توانند با سایر نانومواد پر شوند. تمام این مزایا برنامه های خود را برای استفاده از سلول های خورشیدی، سنسورها، تحویل دارو، دستگاه های الکترونیکی و محافظ، باتری های لیتیوم یون، زره بدن و شاید حتی یک آسانسور فضایی باز می کند، با این که پیشرفت های قابل ملاحظه ای در مورد موانع آن غلبه می کند.

اقدامات بعدی
پوست هوشمند نابود شده، آماده است تا از برنامه های دنیای واقعی استفاده کند، اما صنعت انتخابش ممکن است با توجه به مقاومت کلی به تغییر در یک زمینه با تکنولوژی موجود در حال حاضر، اتخاذ کند. در حالی که در انتظار در آغوش گرفتن در عرصه بود، در درجه اول برای آن طراحی شده بود، پوست هوشمند دیگر استفاده های بالقوه در برنامه های تحقیق مهندسی است. بروس وایسمن، همچنین کشف کننده فلورسنس CNT، پیش بینی می کند که مزایای آن برای تست طراحی سازه های کوچک مقیاس و موتورهای قبل از استقرار استفاده می شود. برنامه های کاربردی مانند این ممکن است نقطه ورود اولیه برای بازار برای برخی از زمان است. در عین حال، محققان قصد دارند تا در حال توسعه خواننده فشارخون خود برای گرفتن تصاویر همزمان از سطوح بزرگ باشند.


تاریخ : پنج شنبه 8 آذر 1397
بازدید : 313
نویسنده : elhamsaadati

بهترین سمعک ، انتخاب بهترین سمعک برای افراد کم شنوا باعث می شود که کم شنوایی زود تر و راحت تر درمان شود . اگر بهترین سمعک برای افراد انتخاب نشود ممکن است شنوایی شخص به طرز جبران ناپذیری آسیب ببیند یا اصلا در درمان شخص موثر واقع نشود . در واقع سمعک در صورت تجویز درست و اصولی ، در مان کننده است . زمانی که شخصی به کم شنوایی دچار می شود و می خواهد سمعکی تهیه کند ، سوال هایی در ذهنش در مورد سمعک و تهیه ی بهترین سمعک پیش می آید . در ادامه چنین سوالاتی را پاسخ می دهیم .


بهترین مارک و مدل سمعک چیست ؟

تقریبا همه ی افرادی که قصد خرید سمعک دارند این سوال در ذهنشان به وجود می آید که بهترین مارک و مدل سمعک چیست ؟  در پاسخ این سوال می توان گفت که سمعک نوعی کالای پزشکی است و نمی توان بر اساس مارک و مدل تجاری آن را مقایسه کرد . بهترین سمعک مناسب گوش شخص کم شنوا را فقط شنوایی شناس یا ادیولوژیست می تواند تشخیص دهد . ادیولوژیست ادیوگرام شخص را بررسی می کند و بر اساس آن کمپانی و مدل سمعک را انتخاب می کند ، مثلا یک کمپانی ممکن است قوی ترین سمعک های پشت گوشی را اختراع کند ، دیگری کوچکترین سمعک های نامرئی ، کمپانی دیگر بهترین سمعک های ضد آب وعده ای از کمپانی ها نیز کوچکترین سمعک پشت گوشی جهان را تولید می نماید . برخی کمپانی ها نیز بهترین خدمات پس از فروش را ارائه می دهند .

شنوایی شناس چگونه بهترین سمعک را برای فرد کم شنوا تجویز می کند ؟

ابتدا ادیولوژیست ، با تست شنوایی کم شنوایی شخص را دقیقا تعیین و پس از آن جلسه ای را برای مشاوره شنوایی و انتخاب نوع و مدل سمعک با شخص کم شنوا و خانواده اش برگزار می کند که در آن مشخص می شود چه سمعکی برای شرایط شنوایی و سبک زندگی شخص مناسب است . پس از این مراحل قالب گیری انجام و سمعک سفارش داده می شود . جلسه ی مشاوره استفاده از سمعک و آموزش حفظ و نگهداری و همینطور نحوه استفاده آن برای کاربر و خانواده او برگزار می شود . در نهایت تنظیم اولیه سمعک بر روی گوش کاربر انجام می گیرد .

 

قیمت بهترین سمعک:

بهبود کیفیت شنوایی ، به ارتقای کیفیت زندگی شخص کم شنوا کمک می کند . هزینه ای که برای خرید سمعک صرف می کنید ، هدر نمی رود ، این دستگاه به شما کمک می کند راحت تر و لذت بخش تر زندگی کنید . قیمت سمعک به نوع سمعک ( سمعک دیجیتال ، سمعک هوشمند ، سمعک وایرلس ) و تکنولوژی آن بستگی دارد . می توان گفت هرچه سمعک پیشرفته تر باشد ، قیمتش بیشتر است . خوشبختانه اکثر بیمه های درمانی بخشی از مبلغ خرید سمعک کم شنوایان تحت پوشش خود را می پردازند . همچنین برخی شرکت ها سمعک های خود را به صورت اقساط بدون بهره به افراد ارائه می دهند که باعث رفاه حال کم شنوایان می شود .
قیمت سمعک ها به دلیل نوسانات ارز متغیر است و نمی توان قیمت ثابتی برای آن معرفی کرد . بیمه های خدمات درمانی کارکنان دولت ( بسته به نوع قرارداد ) ، تامین اجتماعی ، خدمات درمانی نیروهای مسلح ، بیمه پارسیان ، شرکت نفت ، بانک ملی ، بیمه آسیا ، بیمه میهن ، بیمه نظام آسایش ( بسته به نوع قرارداد ) ، بیمه ایران ( بسته به نوع قرارداد ) ، بیمه البرز ، هواپیمایی ( بسته به نوع قرارداد ) ، بیمه سلامت ، صدا و سیما ، شهرداری ، بانک ملت ، بانک سپه ، بانک تجارت ، بانک کشاورزی ،بانک صادرات، بانک صنعت و معدن و بانک مرکزی هرکدام مبالغی را به عنوان کمک هزینه ی خرید سمعک به کاربرانشان پرداخت می کنند .

بهترین سمعک نامرئی:

سمعک نامرئی یا CIC نوعی سمعک است که از دیگر مدل های سمعک کوچکتر است و داخل گوش قرار می گیرد . این سمعک کاملا نامرئی نیست ، بلکه چون کاملا درون کانال گوش قرار می گیرد ، دید خیلی کمی دارد . مزیت اصلی این مدل همانطور که از نامش پیداست ، مخفی بودن آن است اما از معایب سمعک نامرئی می توان به کم عمر بودن باتری آن ، نیاز به سرویس های چند ماه یکبار اشاره کرد . ظریف ترین ، کوچکترین و به نوعی بهترین سمعک نامرئی متعلق به شرکت ویدکس دانمارک است .

گارانتی و خدمات پس از فروش در خرید سمعک چقدر اهمیت دارد ؟

از گارانتی و خدمات پس از فروش سمعک نمی توان به سادگی دیگر وسایل الکترونیکی گذشت . سمعک بدون گارانتی و خدمات پس از فروش هیچ ارزشی ندارد و در آینده حسابی شما را به دردسر خواهد انداخت . با خرید و تنظیم اولیه سمعک کار تمام نمی شود . اکثرا بعد از خرید و تنظیمات اولیه ، سمعک چندین بار نیاز به تنظیم مجدد دارد و حتی ممکن است نیاز باشد قطعات فرسوده ی سمعک را تعویض کنید .

کدام نوع سمعک بهتر است ؟

در این مورد به تفاوت سمعک دیجیتال ، سمعک هوشمند و سمعک هوشمند وایرلس می پردازیم . 
سمعک فول دیجیتال : این سمعک ها در همه محیط ها یک تنظیمات ثابت دارند و می توان با کامپیوتر آن ها را تنظیم کرد .
سمعک هوشمند : تنظیمات این سمعک ها به صورت خودکار در محیط های مختلف تغییر می کند . این سمعک ها را نیز می توان با کامپیوتر تنظیم کرد .
سمعک هوشمند بلوتوث دار ( وایرلس ) : این سمعک نیز مانند سمعک هوشمند در محیط های مختلف به صورت خود کار تنظیم می شود . این سمعک ها را هم می توان با کامپیوتر تنظیم کرد . برتری که این نوع سمعک نسبت به سمعک هوشمند دارد این است که سیستم بلوتوث به کار رفته در آن باعث می شود دو سمعک با هم در ارتباط باشند ، شنوایی دو گوشی باهم هماهنگ شود و کیفیت صدای مطلوب تری در اختیار کاربر قرار گیرد . 
به طور کلی می توان گفت سمعک هوشمند وایرلس ، نسخه ی پیشرفته تر سمعک هوشمند است و سمعک هوشمند نسخه ی پیشرفته ی سمعک فول دیجیتال است .

سمعک یک گوشی بهتر است یا دوگوشی ؟

همه ما می دانیم که بهترین حالت شنوایی ما انسان ها ، همان شنوایی طبیعی با دو گوش است . به همین دلیل به افراد کم شنوایی که هر دو گوش آن ها دچار کم شنوایی است ، توصیه می شود حتی الامکان از سمعک های دوگوشی استفاده کنند ، چرا که اگر از سمعک یک گوشی استفاده کنند تنها شنوایی آن گوش بهبود پیدا می کند و گوش دیگری که سمعک ندارد ، ممکن است به سیستم درک شنوایی آسیب وباعت کاهش درک شنوایی شود .

سخن پایانی:

همانطور که مشاهده فرمودید ، بهترین سمعک به مارک و مدل تجاری سمعک مربوط نمی شود ، بهترین سمعک را فقط ادیولوژیست با توجه به شدت و نوع کم شنوایی شخص و سبک زندگی او می تواند تعیین کند . امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار بگیرد .

منبع: سمعک بهار


تاریخ : پنج شنبه 8 آذر 1397
بازدید : 378
نویسنده : elhamsaadati

مدارک مورد نیاز جهت صدور برگ فعالیت رانندگی: 


1) درخواست کتبی (یا الکترونیکی) مبنی بر تقاضای صدور برگ فعالیت در بخشهای باری یا مسافری (برون شهری و یا روستایی) به همراه اعلام نشانی و شماره تلفن همراه و کدپستی محل سکونت متقاضی و اعلام و اقرار مبنی بر عدم اشتغال به مشاغل موضوع بند 9 ذکر شده در بالا. 
2) ارائه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی معتبر مرتبط با نوع وسیله نقلیه، گواهی عدم اعتیاد از مراکز مجاز مورد تایید وزرات بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی، مدرک تحصیلی. 
3) ارائه اصل و تصویر کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت دائم برای متقاضیان ذکور (مطابق مقررات نظام وظیفه) 
4) دو قطعه عکس 4×3 تمام رخ با زمینه روشن مربوط به یکسال اخیر. 
5) اصل و تصویر فیش واریزی مربوط به صدور برگ فعالیت به حساب مربوطه. 
6) ارائه گواهی عدم سوء پیشینه قطعی کیفری (عدم محرومیت از حقوق اجتماعی) 
7) ارائه گواهی یا معرفی نامه معتبر ممهور به مهر سازمان تامین اجتماعی (بیمه رانندگان) یا صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر. 
تبصره: کلیه آزادگان و جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از شمول این بند مستثنی بوده و ارایه گواهی ممهور از بنیاد مربوطه کفایت می کند. 
8) برگ سلامت رانندگان و گذراندن دوره های آموزشی. 
9) ارایه معرفی نامه از انجمنهای صنفی رانندگان بار و مسافر در شهرستان و یا استان مربوطه و درصورت عدم وجود انجمن از کانون ذیربط. 
محل مراجعه برای صدور دفترچه کار رانندگی و  کارت هوشمند رانندگان برون شهری و روستایی: انجمنهای صنفی رانندگان بار و مسافر در شهرستان و یا استان مربوطه و درصورت عدم وجود انجمن از کانون ذیربط. 
درحال حاضر دیگر دفترچه کار رانندگی صادر نمی گردد و کارت هوشمند رانندگان جایگزین آن شده است. 
مدارک لازم برای صدور کارت سلامت رانندگان : 
– اصل و تصویر گواهینامه رانندگی (حداقل پایه دو) 
– اصل و تصویر کارت ملی 
– اصل و تصویر شناسنامه 
– اصل و تصویر کارت پایان خدمت 
– سه قطعه عکس 3×4 
– انجام آزمایش


استعلام پیامکی: برای استعلام وضعیت کارت هوشمند ناوگان و رانندگان، شماره کارت هوشمند را به شماره 3000141 پیامک نمایید

 منبع : bidbarg.com

 

 



:: برچسب‌ها: عسل , ژل رویال , عسل طبیعی ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان الی بلاگ و آدرس eliblogs.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com