سیستم‌های هوشمند یا Intelligent Systems چیستند؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398
بازدید : 87
نویسنده : elhamsaadati

دیدن محیط اطراف یکی از روش‌هایی است که این سیستم‌ها می‌توانند به وسیله‌ی آن اطراف‌شان را درک کنند. در اواخر دهه‌ی 1950 میلادی مطالعاتی انجام شد که چگونگی روند ادراک کامپیوترها از محیط اطراف‌شان و نحوه‌ی تفسیر تصاویر و ترتیب ویدیوها را مشخص ساخت. از آن زمان به بعد، این فناوری قدرت روزافزونی یافت و به بخش جدایی ناپذیری از صنعت، بازرگانی و حکومت کشورها تبدیل شد.

سیستم‌های هوشمند در حوزه‌های خود بر تعامل با کاربرانی از نوع بشر و تغییرات و پویایی محیط‌های اجتماعی و فیزیکی تمرکز دارند. ربات‌های ابتدایی در تصمیم‌گیری‌های خودکار خود استقلال عمل کم‌تری داشتند. پیش فرض آن‌ها مواجه شدن با جهانی قابل پیش بینی بود و در شرایط یکسان بارها و بارها رفتارهایی مشابه را پیش می‌گرفتند. ربات‌های امروزی دستگاه مستقلی هستند که می‌توانند محیط اطراف‌شان را درک کنند و در جهانی فیزیک اهداف خاصی را دنبال نمایند.

چالش‌ها:
مطالعه و تحقیق در زمینه‌ی سیستم‌های هوشمند با چالش‌های فراوانی مواجه بوده است. بسیاری از این چالش‌ها مرتبط با محاسباتی است که در ارتباط با جهان فیزیکی و پویا روی می‌دهند.

عدم قطعیت: حس‌گرهای فیزیکی، اطلاعات و فعالیت‌هایی محدود، پر سر و صدا و غیر دقیق را ایجاد می‌کنند. بنابراین، ممکن است به دلیل سر و صدای زیاد یا محدودیت‌های اجرایی، کلیه‌ی اقدامات سیستم نادرست باشد.
جهان پویا: جهان فیزیکی به طور مداوم در حال تغییر است. با توجه به این مطلب، در برخی موارد لازم است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصمیماتی برای سازگاری با تغییرات محیطی اتخاذ گردد.
محاسبات وقت‌گیر: تلاش برای یافتن بهترین مسیر و راه حل ممکن در جهت دستیابی به یک هدف نیازمند مطالعاتی گسترده و طولانی و گاه صرف هزینه‌ای گزاف ست. اشکال این موضوع آن است که در طول انجام گرفتن محاسبات ذکر شده، جهان همچنان تغییر می‌کند. بنابراین، محاسبات انجام شده منسوخ گشته و دیگر به کار نمی‌آیند.
نقشه برداری: هنگامی که جهان سه بعدی را به دنیایی دو بعدی تبدیل می‌کنید، بسیاری از اطلاعات از دست می‌روند. لازم است کامپیوتر بر چالش‌هایی از قبیل تغییر چشم انداز، نورپردازی و مقیاس فائق آید. این تغییرات شامل حرکت‌های موجود در پس زمینه و دسته بندی اقلام گوناگون نیز می‌گردد.

برنامه‌های کاربردی
در جامعه‌ی امروز، سیستم‌های هوشمند آماده می‌شوند تا نقش‌های بیش‌تری را به خود اختصاص دهند. از جمله‌ی این نقش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

اتوماسیون کارخانجات
خدمات رباتیک
ارائه‌ی کمک‌های رباتیک
کاربردهای نظامی
خدمات پزشکی
خدمات آموزشی
دنیای سرگرمی
بازرسی بصری
نویسه خوانی
تشخیص هویت با استفاده از روش‌های مختلف بیومتریک مانند: چهره، اثر انگشت، عنبیه و دست.
نظارت بصری
نقل و انتقال هوشمند
مطالعه‌ی سیستم‌های هوشمند
لازم است دانش پژوهان علاقمند به مطالعه در زمینه‌ی سیستم‌های هوشمند اطلاعات گوناگونی را در حوزه‌های مختلف درک و جمع آوری نمایند. اطلاعاتی از قبیل:

برنامه نویسی
ساختمان داده‌ها
الگوریتم‌ها
الگوشناسی
یادگیری ماشین
هوش مصنوعی
فیزیک
روش‌های عددی
روانشناسی
علاوه بر این‌ها مهارت‌های ریاضی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. علومی همچون: مثلثات، جبر خطی و محاسبات دیگر برای شما کاربرد زیادی خواهد داشت. آمار و احتمالات نیز از جمله مهارت‌های اصلی دیگری هستند که در کلیه‌ی رشته‌های وابسته به سیستم‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این‌ها کسب مهارت در زمینه‌ی لینوکس نیز حائز اهمیت است.

 منبع : http://mediasoft.ir



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان الی بلاگ و آدرس eliblogs.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com