شیشه هوشمند چیست


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 13 خرداد 1398
بازدید : 56
نویسنده : elhamsaadati

شیشه به‌عنوان یک نمای شفاف تقریباً در هرجایی کاربرد داشته و به‌وسیله همین شیشه شاهکارهای بی‌نظیری در دنیا تولید گردیده که بدون شک هرکسی از دیدن آن لذت می‌برد. با توجه به این استقبال بی‌نظیر تکنولوژی شیشه روزبه‌روز سیر تکاملی خود را طی کرده و این پیشرفت با سرعت چشمگیری روزبه‌روز در حال ارتقا است. پیشرفته‌ترین نسل شیشه‌ های امروزی که بسیار هم مورد استقبال و توجه واقع گردیده شیشه های هوشمند نامیده می‌شود. شیشه هوشمند بسیار فرایند پیچیده‌ای است که در این مقاله به‌صورت کوتاه و مفید درباره آن صحبت خواهیم کرد و مواردی ازجمله شیشه هوشمند چیست، انواع شیشه هوشمند، شیشه هوشمند مات شونده و شیشه هوشمند پنجره صحبت خواهیم نمود.

 

شیشه هوشمند

تا قبل از این شیشه های ساختمانی به‌عنوان منشأ اصلی هدر رفت هوای ساختمان به کار می‌رفت و استفاده از روش‌های سنتی مانند درزگیر و چسب شیشه برای جلوگیری از مصرف انرژی بکار برده می‌شد. کم‌کم شیشه های یو پی‌وی‌سی و دوجداره باب شد و این شیشه‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی بکار گرفته می‌شد، اما مانع از تابش نور خورشید در تابستان نبوده و درنتیجه گرما همچنان به داخل نفوذ می‌نمود؛ با ورود شیشه‌های هوشمند تمامی این مشکلات به نحوی حل شد و با تغییر رنگ شیشه حتی می‌توان از ورود نور خورشید به داخل نیز ممانعت نمود.

 

شیشه های هوشمند
adai i,alkn ]dsj

شیشه هوشمند چیست؟

شیشه های هوشمند یا SMART GLASSES به انواعی از شیشه اطلاق می‌شوند که با استفاده از جریان برق شیشه مات یا روشن‌شده و درواقع میزان جذب نور در شیشه های هوشمند را می‌توان به‌صورت دستی تغییر داد و تنها با فشردن یک کلید، شیشه از حالت شفاف به تیره تغییر می‌یابد.

شیشه هوشمند در برابر جریان الکتریسیته از خود واکنش نشان می‌دهد و با تغییرات شیمیایی سبب تغییر خصوصیات فیزیکی شیشه می‌شود.

 

شیشه هوشمند چیست

 

شیشه های آفتاب‌گیر نوعی از شیشه هوشمندِ بوده و این شیشه ها برای اولین بار توسط کمپانی شیشه های هوشمند در کشور آمریکا ساخته و روانه بازار شدند. شیشه های هوشمند محدودیت استفاده نداشته و برای بیشتر اماکن عمومی استفاده می‌شوند و انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مفهوم شیشه هوشمند بسیار دامنه گسترده‌ای دارد لطفاً برای پاسخگویی کامل به این سؤال که شیشه هوشمند چیست نوشته را تا انتها مطالعه بفرمایید.

 

شیشه هوشمند چیست

adai i,alkn lhj a,kni-adai lhj a, hj,lhjd;

شیشه هوشمند مات شونده-شیشه مات شو اتوماتیک
شیشه هوشمند مات شونده در کسری از ثانیه و تنها توسط یک کلید مات می‌شود ازاین‌رو به آن شیشه مات شو اتوماتیک نیز گفته می‌شود. شیشه مات شو اتوماتیک نمایی بسیار زیبا داشته و علاوه بر زیبایی مانع از ورود نور مزاحم به داخل فضای شما می‌گردد. در این بخش ساختار شیشه هوشمند مات شونده را برای شما توضیح داده تا نحوه کارکرد این شیشه ها را به‌طور کامل درک نمایید.

 

شیشه هوشمند مات شونده

 

شیشه هوشمند مات شونده توسط دولایه شیشه ساخته می‌شود و مابین دولایه شیشه یک عدد فیلم دیجیتال قرار دارد که توسط آن شیشه به حالت‌های مختلف درمی‌آید.ساختار فیلم هوشمند استفاده‌شده برای این‌گونه شیشه‌ ها چندلایه است؛ یکی از لایه‌ها هادی جریان الکتریسیته بوده که از جنس پلیمر است و دولایه داخلی و خارجی شیشه را تشکیل می‌دهد، لایه میانی این دولایه نیز کریستال‌های مایع هستند که به‌صورت نامنظم مابین لایه‌های پلیمری پخش‌شده و با روشن شدن کلید جریان الکتریسیته باعث شکست نور شده که سطح شیشه را مات نشان می‌دهند. با خاموش شدن باعث انتقال نور شده و شیشه شفاف به نظر می‌رسد.

منبع:ramadoor.

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان الی بلاگ و آدرس eliblogs.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com